Leadership Acceleration Programme

Lederuddannelse i samarbejde med IMD

Anerkendt lederuddannelse og et stort aktiv for dit CV

Leadership Acceleration Programme er en intensiv, international lederuddannelse, der styrker både dine faglige og personlige kompetencer.

Programmet fokuserer på lederskab, strategi, digitalisering og eksekvering og giver dig konkrete værktøjer og anvendelig viden til både at varetage og udvikle din rolle som leder. Gennem praktisk orienteret undervisning med relevante businesscases og løbende sparring med førende undervisere og de øvrige deltagere får du forankret din viden med afsæt i din dagligdag.

Deltagerprofil

Du har flere års ledererfaring og ambitioner om at videreudvikle dine ledelsesmæssige resultater samt et ønske om at tage et større medansvar for udvikling og strategieksekvering. Du har desuden potentiale til – og ambitioner om – at få et større ledelsesmæssigt ansvar og blive opdateret på de ledelsesdiscipliner, som er aktuelle.

Typiske stillingsbetegnelser er funktionsledere inden for salg, marketing, økonomi, HR, projektleder eller du kan være direktør for en mindre virksomhed eller business unit.

Du kan også være iværksætter, der har behov for en ledelsesmæssig og strategisk ballast med henblik på at bringe din virksomhed op på næste niveau.

programindhold

BESTIL MATERIALE

Her kan du bestille materiale om lederuddannelsen Leadership Acceleration Programme IMD

Hvad er dit udbytte af at deltage?

Leadership Acceleration Programme vil styrke din ledelsesmæssige rolle og giver dig:

  • indsigt i en række aktuelle emner som digitalisering, artificial intelligence, innovation, eksekvering på digital strategi, lederskab, emotionel intelligens og kommunikation
  • viden om digitalisering og hvordan du eksekverer på den digitale strategi
  • redskaber til at skabe nye løsninger via innovation, der kan føre til vækst og som forbedrer din virksomheds konkurrencefordel
  • ny viden fra internationale undervisere der er opdateret på de konkurrencemæssige forandringer der sker i verden
  • et kompetenceløft på dine faglige og personlige lederevner
  • indsigt i hvordan du videreudvikler dine personlige styrker i din lederrolle
  • evnen til at motivere og engagere dine medarbejdere og kolleger
  • indsigt i valg af forretningsmodel i forhold til konkrete strategiske udfordringer
  • strategisk indsigt, der gør dig til en kvalificeret sparringspartner for virksomhedens topledelse
  • personlig coaching og diplom fra IMD, en af verdens førende business-skoler
  • et professionelt netværk og en fælles referenceramme med andre ledere

Efteruddannelse – “et must” for fremtidens succesfulde ledere

Efteruddannelse bliver mere og mere vigtigt for dig, der ønsker at følge med tiden, og som har ambitioner om at udvikle din egen lederkarriere. At sørge for at du er fagligt opdateret inden for ledelsesområdet, er helt essentielt – og indebærer en række positive effekter: Du øger din værdi på jobmarkedet, du gør dig selv endnu mere attraktiv, blandt andet i relation til lønforhandlinger, du opdaterer dine kompetencer i takt med organisationens behov og den dag du eventuelt vurderer et jobskifte, kan uddannelsen også vise sig at være særdeles nyttig.

Du kan eventuelt benytte MUS-samtalen til aktivt at fokusere på, at din udvikling også er et positivt bidrag til virksomhedens udvikling. Og vær konkret: Giv din leder gode og relevante eksempler på hvilke uddannelser, som kan løfte din kompetence til gavn for virksomheden. Fremhæv de succeser og resultater, du allerede har opnået og argumenter for, at efteruddannelse er en væsentlig parameter i forhold til at fortsætte den gode udvikling.

Bestil materiale
Det siger vores deltagere

Giv din ledergruppe et fælles udgangspunkt og et fælles sprog

Uddannelsen er også en oplagt mulighed for ledergrupper eller lederteams, der ønsker en ensartet referenceramme og tilgang til løsning af både egne og virksomhedens strategiske og ledelsesmæssige udfordringer. Der er mulighed for, at flere fra samme virksomhed deltager på samme hold eller for at sende teams afsted på uddannelsen i mindre grupper eller enkeltvis.

Datoer for næste forløb

Hvorfor skal du som arbejdsgiver investere i uddannelse til dine ledere?

Hvis du ønsker at fastholde de gode medarbejdere, stimulere deres viden og signalere, at du ønsker at de udvikler sig selv og dermed virksomheden, så er det vigtigt at sætte uddannelse på dagsordenen.

Leadership Acceleration Programme er en investering i fremtidens ledere, som er motiverede for at få en aktuel og nutidig lederuddannelse fra en af verdens bedste business skoler.

Lederuddannelsen vil give dine medarbejdere et step-up på viden og de nyeste discipliner, som forventes af den moderne leder, der skal bidrage til at bringe virksomheden op på næste niveau og skabe vækst.

I får følgende positive afkast af Leadership Acceleration Programme:

  • En leder, der får aktuel viden om digitalisering og lærer hvordan den digitale strategi eksekveres effektivt
  • En leder, der ved, hvordan innovation kan implementeres i organisationen og skabe en konkurrencemæssig fordel
  • En motiveret leder, der har redskaber og mind-set til at tackle udfordringer proaktivt og kender sine egne styrker og svagheder
  • En leder, der ved, hvordan man udvikler potentialet blandt andre talentfulde medarbejdere
  • En kvalificeret sparringspartner på udformning og valg af både strategier og eksekvering i virksomheden
  • En inspireret leder, der er klar til at påtage sig nye og større udfordringer i virksomheden
Bestil materiale

Hør IMD-Professor Howard Yu fortælle om hvorfor digitalisering er et vigtigt emne på uddannelsen.

Programdirektør og professorer

Leadership Acceleration Programme IMD har en række spændende undervisere. Programdirektør for uddannelsen er Mark Greeven, der er professor i innovation og strategi på Igennem et årti har han opbygget erfaring inden for forskning, undervisning og rådgivning i Kina, hvilket gør ham i stand til at hjælpe virksomheder med innovation i en turbulent verden. Desuden har han samarbejdet med innovative kinesiske virksomheder samt multinationale nyskabende virksomheder for at udforske nye måder hvorpå, man kan organisere og understøtte innovation samt designe økosystemer.

Læs mere om underviserne

Kommende hold

Maj 2020 - Leadership Acceleration Programme
ModulDatoSted
Introduktion4. maj 2020Online intro
Modul 1GLC uge 22-25 og 35-38Global Learning
Center Online
Modul 230. september – 2. oktober 2020IMD, Lausanne, Schweiz
Modul 319. - 21. oktober 2020Hotel Koldingfjord, Danmark
Tilmeld dig

Praktisk information

På Modul 1 er der reserveret indkvartering på Hotel Koldingfjord, hvor undervisningen også foregår. På Modul 3, der foregår på IMD i Lausanne, Schweiz, er der reserveret indkvartering på et hotel tæt på universitetets campus. Vi sørger for at booke hotel og forplejning, så du kommer til at bo sammen med de øvrige på holdet. Hotel og forplejning er ikke med i uddannelsesprisen, men afregnes særskilt.

Du sørger selv for at bestille flybillet til Geneve samt tog videre til Lausanne. Vi anbefaler en række flytider, som du kan vælge mellem.
Uddannelsesgebyret for Leadership Acceleration Programme er 72.500 kr. ex. moms. Hertil kommer udgifter til hotel, forplejning, transport i Schweiz samt flyrejse til Geneve.

Læs mere

FAQ

Før man starter på en ny uddannelse, er der naturligvis mange spørgsmål, som kommer op. Hvordan foregår undervisningen, hvem kan hjælpe mig med hvilke spørgsmål og vil jeg modtage et uddannelsesbevis efter afsluttet uddannelse, kan være nogle af de spørgsmål, du gerne vil have svar på. I denne FAQ har vi samlet nogle af de mest almindelige spørgsmål, som måske kan hjælpe dig på vej.

Få svar på dine spørgsmål