Den typiske deltagerprofil
Den typiske deltagerprofil på Leadership Acceleration Programme IMD har:
- nogle års ledererfaring og et ønske om at videreudvikle både ledelsesmæssige resultater og kompetencer
- en nøglerolle og vil gerne tage et større medansvar for innovation og strategieksekvering i virksomheden
- potentiale til, og ambitioner om at få, et større ledelsesmæssigt ansvar
- et ønske om at avancere i virksomheden eller få et anerkendt uddannelsessted på CV’et ift. fremtidig karriere
- et ønske om at få større ledelsesmæssig tyngde
Deltagerprofil – branche og stilling
Ud fra et udsnit af tidligere deltagere, kan vi se, at Leadership Acceleration Programme IMD henvender sig deltagere med følgende baggrund:
- Funktionslederen – salgschefen, marketingchefen, økonomichefen eller den landeansvarlige, der vil forny sin ledelsesmæssige tilgang, blive en bedre leder og få inspiration til at kunne gennemføre og eksekvere på virksomhedens strategi.
- Projektlederen i større virksomheder, hvor sammensætning og optimering af highperformance teams er essentiel for projektets succes.
- Iværksætteren med en succesfuld startup, som har behov for en strategisk og ledelsesmæssig ballast til at bringe sin virksomhed til næste niveau.
- Direktøren for den mindre virksomhed, hvor der skal ske strategisk kortlægning af potentialer og muligheder i markedet og internt i virksomheden – her er kombinationen af strategisk og ledelsesmæssig indsigt af stor vigtighed.
BESTIL MATERIALE
Her kan du bestille materiale om lederuddannelsen Leadership Acceleration Programme IMD
Brian Lorentzen, Marketing Director, STARCO Europe A/S
Brian Lorentzen
Strategic Marketing Director, STARCO
Brian Lorentzen er strategisk marketingdirektør i STARCO, en førende B2B-leverandør inden for hjul- og dæk-industrien med mere end 55 års erfaring. Virksomheden er oprindeligt dansk, men blev 2017 opkøbt af et taiwanesisk selskab, hvilket naturligvis har afstedkommet en række organisatoriske og strategiske ændringer.
– Jeg har arbejdet med strategier i en årrække, men havde behov for få sat nogle teorier på plads og få indsigt i håndgribelige og nyere modeller, som jeg kan anvende i relation til mit strategiarbejde, og det var en af bevæggrundene for at deltage i Leadership Acceleration Programme IMD. Derudover var jeg nysgerrig på ”hvad der rører sig”, få en ”vitaminindsprøjtning” og blive mere bevidst om mine egne stærke og svage sider, og hvordan jeg kan påvirke og udvikle dem, fortæller Brian Lorentzen og fortsætter:
LÆS MERE...Niveauet på uddannelsen
– Niveauet på uddannelsen har været meget højt, og det er enormt kompetente og opdaterede professorer, man møder på forløbet. De har i allerhøjeste grad fingeren på pulsen, og det er et intensivt og godt sammensat program. Det er desuden særdeles givende at møde ligesindede, der har oplevet nogle af de samme udfordringer som en selv, personer man kan ”spejle sig i” og sparre med undervejs i forløbet.
3 key-learnings
Han påpeger især tre key-learnings, som han tager med hjem fra forløbet og som kommer til anvendelse i dagligdagen fremover.
– For det første har jeg fået opdateret måden, hvorpå jeg arbejder med strategier, og det har absolut været en øjenåbner. Jeg har fået nogle håndgribelige og brugbare metoder til en hurtig og effektiv måde at få sin strategiproces sat i gang, få den gennemført på kort tid samt endeligt hvorledes man får eksekveret på sine strategier – i et raskt tempo.
Innovation
Dernæst har jeg fået meget inspiration omkring innovationsarbejde, hvilket også er et opgør med den traditionelle måde at arbejde med innovation på, og som blandt andet handler om, hvordan man bliver i stand til at arbejde med innovation på tværs af hele organisationen. Afslutningsvis har arbejdet med egen personlighedsprofil, herunder styrker og svagheder, været enormt givende – ikke mindst fordi det har involveret tilbagemeldinger og diskussioner med ligesindede fra programmet, forklarer Brian Lorentzen, før han afslutter:
– De tre take-aways fra Leadership Acceleration Programme bliver allerede nu omsat til konkret og praktisk arbejde i STARCO. Vi arbejder blandt andet helt konkret med en ny 3-5 års strategi for tiden, og mange af de ting, jeg har lært omkring innovation og strategieksekvering, er jeg allerede nu i færd med at implementere i vores forretning.