Sådan skaber du en innovativ vindervirksomhed

EXECUTIVE FORUM: Deltag i en engagerende og inspirerende masterclass med IMD-professor Mark Greeven den 21. november og få et skarpt og velfunderet indblik i hvordan du skaber en innovativ virksomhed.

Den 21. november gæster IMD-professor Mark Greeven Hindsgavl Slot i regi af Executive Forum, hvor han vil tage dig med på en innovativ læringsrejse, der kan give mange gode og inspirerende input til innovationsarbejdet i netop din virksomhed.

Tilmeld dig – for alumni-deltagere
Tilmeld dig – for ikke-alumni-deltagere

Mark Greeven, Professor of Innovation and Strategy, IMD. Foto: IMD Business

Et kig mod Østen

I forelæsningen griber Greeven fat i det, han kalder for ”innovationsparadokset”, som handler om, hvordan store virksomheder fremmer innovation i turbulente tider. Han går imod den gængse forestilling om, at innovation blot handler om ”skøre idéer” og iværksættervirksomheder fra Silicon Valley. I stedet for at se på de velkendte eksempler fra Vesten, kigger han mod Østen for at skabe succesfulde og innovative vinderstrategier.

– Forelæsningen giver indsigt i innovationsparadokset samt en række metoder til, hvordan virksomheder proaktivt kan bekæmpe dette. Innovation handler nemlig ikke om rigide regler og bestemmelser, men om at tænke ”ud af boksen”. Deltagerne bliver præsenteret for fire grundlæggende principper, der vil gøre det muligt for dem at opnå succes med innovation og opretholde denne succes i turbulente tider, forklarer Mark Greeven.

Greeven har boet og arbejdet i Kina i ti år, og i masterclassen vil han desuden dele ud af de bedste cases og eksempler fra det dynamiske og turbulente kinesiske forretningsmiljø, hvilket blandt andet inkluderer virksomheder som Alibaba, Haier, Pingan og Xiaomi. Cases og ”best practice” fra disse kinesiske virksomheder vil kort og godt give dig som deltager ny indsigt og inspiration til at arbejde struktureret med din virksomheds strategiske position i turbulente tider.

Business-school Oscar

Mark Greeven, der også taler kinesisk, er professor i innovation og strategi ved IMD. Igennem et årti har han arbejdet med forskning, undervisning og rådgivning i Kina, hvilket har givet ham en unik indsigt i denne ”nye verden”. Han har i løbet af perioden samarbejdet med innovative kinesiske virksomheder samt multinationale virksomheder for at udforske nye måder hvorpå, man kan organisere og drive innovation samt designe økosystemer, der kan håndtere usikkerhed.

Greeven har en Ph.d.-grad fra Rotterdam School of Management på Erasmus University Rotterdam. Før han blev professor på IMD, havde han fakultetsstillinger ved Zhejiang Universitet i Kina og Rotterdam School of Management i Holland. Desuden er Greeven at finde på ”2017 Thinkers50 radar liste” over de 30 ”next generation business-thinkers”, en årlig rangering, der af Financial Times anses som værende ”the business schools Oscars”.

Læs mere om Mark Greeven her

Tilmeld dig – for alumni-deltagere
Tilmeld dig – for ikke-alumni-deltagere