Vidensbank – Strategi

Virksomhedskulturen driver dine forandringsprocesser

Kulturen i en virksomhed eller organisation er en særdeles stærk og vigtig parameter for at kunne drive de ændringsprocesser, der er nødvendige for at have en sund og tilpasningsdygtig virksomhed, var hovedbudskabet fra Spencer Harrison, der gæstede Executive Forum tidligere i maj.

Smukke og historiske omgivelser på Hindsgavl Slot i Middelfart var rammen omkring årets anden masterclass i Executive Forum, hvor INSEAD-professor Spencer Harrison gav de 100 deltagere et spændende indblik i, hvordan ledere allerbedst kan udnytte kulturens kraft til at drive forandringsprocesser og skabe en agil organisation. […]

Gå til artikel

Undgå mislykkede strategieksekveringer

Årets første masterclass i Executive Forum med INSEAD-professor og strategieksekveringsekspert Daniel Simonovich gav deltagerne et vigtigt og informativt indblik i strategieksekveringsprocessernes mange facetter, fælder og faldgruber – og en række tips til, hvordan man BØR gribe disse processer an.

130 deltagere var samlet til årets første masterclass i Executive Forum på Marriott Hotel i København for at høre Daniel Simonovichs bud på, hvordan man opnår succes med strategieksekvering og praktisk strategiarbejde. […]

Gå til artikel

En cocktail til succesfuld strategieksekvering

Hvad kan det nye uddannelsesprogram Leading Strategic Change gøre for dine strategieksekverings- og transformationsprocesser? Hør programdirektørens erfaringer og anbefalinger her.

I november 2019 løber Leading Strategic Change INSEAD af stablen for allerførste gang. Det spritnye program, som Scandinavian Executive Institute lancerer i samarbejde med INSEAD, giver ledere og topledere værktøjer og inspiration, så de bliver i stand til at håndtere tunge strategieksekveringsprocesser og transformationsprojekter. […]

Gå til artikel

Kultur skaber succesfulde transformationsprocesser

EXECUTIVE FORUM: Deltag i masterclassen med INSEAD-professor Spencer Harrison den 2. maj og få værdifuld indsigt i hvordan og hvorfor organisationskulturen er et af de allervigtigste nøgleelementer for at opnå en succesfuld transformationsproces.

Hvordan leder du en transformationsproces med henblik på at få mest muligt ud af den? I masterclassen den 2. maj vil INSEAD-professor Spencer Harrison give deltagerne en spændende indsigt i, hvordan man kan opnå organisatorisk agilitet gennem organisationskulturen. […]

Gå til artikel

Kickstart på Leading Strategic Change

Det nye uddannelsesprogram, Leading Strategic Change INSEAD, har oplevet en formidabel start. Programmet giver topledere og leder en banebrydende indsigt i, hvordan man gennemfører succesfulde strategieksekveringer og transformationsprojekter.

Scandinavian Executive Institutes nye uddannelsesprogram, Leading Strategic Change, er kommet særdeles godt fra start. Programmet blev lanceret i december, og allerede efter få dage var de første deltagere tilmeldt programmet, som løber af stablen i november 2019. […]

Gå til artikel

Tag strategieksekveringen til nye højder

Årets første masterclass i Executive Forum giver en unik indsigt i strategieksekvering, der er et særdeles relevant – og nødvendigt – fokusområde for mange ledergrupper for tiden.

Årets første masterclass i Executive Forum afholdes den 21. marts, hvor INSEAD-professor Daniel Simonovich vil give deltagerne en unik indsigt i strategieksekvering og praktisk strategiarbejde, som er et emne, der optager mange ledergrupper for tiden – og med god grund. […]

Gå til artikel

Lancerer spritnyt program: Leading Strategic Change

I samarbejde med INSEAD lancerer Scandinavian Executive Institute et helt nyt og banebrydende uddannelsesprogram for ledere og topledere, der har ambitioner om at blive markant bedre til at eksekvere på strategier og forandringsprojekter.

Leading Strategic Change INSEAD er navnet på det nye uddannelsesprogram for topledere, der i løbet af 2019 ser dagens lys hos Scandinavian Executive Institute.

Programmet er målrettet ledere og topledere, der har et betydeligt ledelsesmæssigt ansvar og som ønsker at få succes med at eksekvere på ambitiøse strategier […]

Gå til artikel

Fem grunde til, at strategier fejler

Mange strategier fejler, fordi de ikke er det papir værd, de er skrevet på. I nogle tilfælde er de i virkeligheden slet ikke strategier, men bare langsigtede, luftige mål uden anvisninger. Jeg har samlet fem gode grunde til, at strategier ofte hænger fast på papiret og ikke kommer ud over rampen. Og selvfølgelig et par idéer til, hvordan du undgår det. […]

Gå til artikel

Din virksomhed: Et laboratorium for læring

Traditionelle strategiprocesser står for fald, og planlægning er en udfordret disciplin. Klichéen det er svært at spå – især om fremtiden har aldrig været mere sand. For fremtiden rykker hele tiden tættere på, og dermed bliver tidshorisonten for strategierne stadigt kortere. Virksomheder er nødt til at gøre læring til en integreret del af virksomhedens kultur for at kunne navigere i fremtiden. Og læring er vel at mærke ikke lig med undervisning. […]

Gå til artikel

Seks succesfulde skift til Blue Ocean

Et berømt citat, der ofte tilskrives Winston Churchill, lyder: “However beautiful the strategy you should occasionally look at the results.” Så det gør vi nu! De seneste uger har vi blogget om Blue Ocean Strategy og metoderne til at realisere strategien med et Blue Ocean Shift. Her får du seks succesfulde eksempler på virksomheder, der rent faktisk har gjort det, og som vi tror på kan inspirere dig. […]

Gå til artikel

3 gode grunde til, at dine (nye) medarbejdere vil elske Blue Ocean Shift

Vi er nået til det tredje blogindlæg i vores lille serie om Blue Ocean Shift; processen, der hjælper dig med at implementere virksomhedens Blue Ocean Strategy og føre jer til et nyt marked uden priskrige og konkurrenter. Hvis du ikke har læst de første to indlæg, Fra Blue Ocean Strategy til ACTION og Derfor er disruption kun én af vejene til virksomhedens Blue Ocean, så gør det endelig. Så er du nemlig klædt godt på til at læse dette indlæg om, hvorfor dine kommende medarbejdere vil elske at arbejde med begge dele. The Millenials hedder den generation, der i disse og de kommende år rejser sig fra skolebænken og går ind ad døren til din virksomhed. […]

Gå til artikel

Disruption er kun én af vejene til virksomhedens Blue Ocea

Der er kun få business-buzzwords, der har substans og relevans nok til at overleve og rent faktisk betyde noget. Her på LederBloggen er vi i gang med en lille artikelserie om ét af dem, nemlig Blue Ocean. “Men hvorfor handler denne artikel så om disruption?” spørger du måske. […]

Gå til artikel

Fra Blue Ocean Strategy til ACTION

Der er langt imellem de businessbøger, der virkelig ændrer verden – eller i hvert fald vores måde at tænke forretning på. Men det gjorde Blue Ocean Strategy, da den udkom i 2005. Siden har mange virksomheder sat kursen mod det forjættede, blå ocean, der er blottet for konkurrence og flyder med fornyet styrke og vækst. Nogle har klaret turen, flere er kæntret undervejs, og endnu flere er drevet ud af kurs. For der manglede noget. Et søkort, en vej. Nu har INSEAD-professorerne bag Blue Ocean-begrebet udgivet bogen Blue Ocean Shift. […]

Gå til artikel